Beelddenken

Ieder kind begint als beelddenker.
Wanneer taal meer en meer een rol gaat spelen, schakelt het kind geleidelijk over op taaldenken. Maar een aantal kinderen blijft een voorkeur houden voor denken in beelden. Hen noemen wij beelddenkers. Ze maken een totaalplaatje van het geheel en zijn o.a. goed in het zien van onderlinge verbanden. Dit maakt ook dat beelddenkers snel kunnen denken. Denken in beelden gaat immers sneller dan denken in woorden. Beelddenken is een gave.
Vaak hebben beelddenkers echter een leerachterstand of denkt men aan dyslexie/dyscalculie.

‘Ik-Leer-Anders’ is bestemd voor kinderen die problemen hebben met:
•    Taal: spellen, lezen
•    Rekenen: (automatiseren van) tafels, plus en min sommen
•    Onthouden van informatie: denken vanuit een totaalbeeld; details over het hoofd zien.
•    Organiseren en/of klokkijken: slecht kunnen plannen en weinig tijdsbesef
‘Ik-Leer-Anders’ is een individuele training die het kind volgt met een ouder/verzorger. Zo leert de ouder ook de principes van ‘Ik-Leer-Anders’ en is deze in staat het kind te helpen waar nodig.
Gemiddeld hebben kinderen 4 sessies nodig. Het kind kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt.
Kosten:
De training kost € 70, – per sessie.
Het werkboek met uitleg en thuisoefeningen komt op € 39, – .
Praktijkervaringen en meer informatie over ‘Ik-Leer-Anders’ en beeldenken leest u op www.ikleeranders.nl

Inschrijven
Denkt u dat ‘Ik-Leer-Anders’ iets voor uw kind zou kunnen zijn, vul het inschrijfformulier in en stuur dit toe.
Middels een intakegesprek kunnen we samen kijken of en wat ‘Ik-Leer-Anders’ voor uw kind kan betekenen.

 

 

 

1ea58ad0-fef1-11e4-8ef3-18b7624ac681_web_scale_0.45_0.45__

To Top